CHATGPT: un nuevo desafio
junio 1st, 2023 Hoy más que nunca debemos estar al tanto de lo que la IA puede hacer. Nuestros alumnos necesitan de una clara guía para aprender a utilizarla responsablemente. Aquí una guía con ideas para utilizarla correctamente.Slow Looking – Guía Práctica
mayo 15th, 2023 Hoy voy a compartirles una guía práctica para comenzar a utilizar prácticas de Slow Looking en nuestras aulas. (autora Milagros Palacios)Teaching Critical Thinking through Art with the National Gallery of Art
mayo 15th, 2023 Visit this site and enroll in this course it is FREE and absolutely great!! Here’s the link: https://www.edx.org/es/course/teaching-critical-thinking-through-art-with-the-na Critical Thinking Can Be Practiced Artful Thinking researchers have also found that specific ways of thinking can be practiced, cultivated, and strengthened in students through the use of «thinking routines.» Artful Thinking Routines are: Short, easy-to-learn strategies. Sets of a few+ Más información
Aprendizaje Visible: Las prácticas educativas y su impacto en el aprendizaje
octubre 31st, 2021 Hoy quiero compartir con todos ustedes el trabajo final de una de las participantes del curso: Aprendizaje Visible: Las prácticas educativas y su impacto en el aprendizaje que dicté recientemente en ESSARP. https://view.genial.ly/6164b89ced4c430d88269a97/presentation-curso-essarp-aprendizaje-visible Les dejo acá una captura de pantalla de una de las partes compartidas por Aldana Boidi. Vaya para ella+ Más información
Are you a tourist or a traveler? A different way to start a topic.
febrero 16th, 2021 As part of the English B – High-level program, we had to look into the topic: tourism. I did not want to start the topic in a traditional way, so I chose to start it in a more engaging way. I found this interesting survey so that my students would engage from a personal perspective and not+ Más información
Word – Phrase – Sentence: Voice & Choice with this great Thinking Routine
febrero 3rd, 2021 Hi Everybody Today I am sharing what we did in one of our classes last year with my senior students. A little bit of context: my students were preparing for their IB English exam. We were dealing with the theme: Identities and within identities, my goal was to invite them to reflect on the beliefs+ Más información









